Vill du synas här? Kontakta info@blogbiz.se

En frälsning som håller

Som ni har sett så har jag lagt ut länkar till en frälsningsbön, som man kan bedja om man vill börja ett nytt liv med Jesus. Men det är viktigt att förstå att den skrivna bönen inte är något magiskt som får dig att bli född på nytt. Den är ett redskap för dig. Men det viktigaste det som förändrar ditt liv är att du tar beslutet i ditt hjärta att du vill följa Jesus, att du gör upp med ditt gamla liv, ber Jesus förlåta din synd och att du vänder om, och att du bekänner det med din mun. Där kan frälsningsbönen vara en hjälp för dig. När du gjort det  inträffar frälsningsundret. Sedan följs det av att du döper dig för att visa inför människor och Gud att du menar allvar med ditt nya liv.
En äkta levande tro får dig att sluta leva i den synd som du levde i innan du blev frälst. Den får dig att vända om. När man vänder om byter man riktning på sitt liv. Då tänker du kanske att det blir en massa måsten och förbud. Men faktum är att om du menar allvar med din omvändelse kommer du ganska snart att märka att du inte längre vill synda, då blir det inte längre svårt. Men visst kan du kämpa med saker som du inte får bukt med själv. Därför finns dina kristna syskon där för att be för dig. Att bli frälst är att göra Jesus till Herre i sitt liv och låta han bestämma.
Anledningen till att en del som blivit frälsta faller tillbaka i sitt gamla liv efter ett tag är att man inte låtit Jesus bli Herre i sitt liv. Man har velat  behålla vissa områden i sitt liv för sig själv. Man har inte vänt om från sin synd. Låter det svårt. Det är det inte. Om du menar allvar med din omvändelse kommer Jesus att leda dig på den eviga vägen. Han kommer stärka din tro och bevara dig.
Detta är en frälsning som håller när allt annat skakar.

Lämna ett svar

Till startsidan